§ 1 

Postanowienia ogólne

1. Księgarnia internetowa Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi (PWSFTviT) działająca pod adresem: ksiegarnia.filmschool.lodz.pl  prowadzona jest przez: Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi z siedzibą w Łodzi (90-323), przy ul. Targowej 61/63, zarejestrowaną przez nr NIP 7240004952, REGON 000275850 

e-mail: rektorat@filmschool.lodz.pl; wydawnictwo@filmschool.lodz.pl

2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Księgarni internetowej w szczególności: zasady zawierania i wykonania Umów Sprzedaży Towarów dostępnych w asortymencie Księgarni internetowej oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną (w zakresie uregulowania usług świadczonych drogą elektroniczną stanowi Regulamin, o którym mowa w np. 8 ust. 1 UŚUDE).

3. Korzystanie z Księgarni internetowej jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez System teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych zapewniających współpracę z Systemem teleinformatycznym, z którego korzysta Usługodawca:

1) komputer (lub inne urządzenie podobne) z dostępem do sieci Internet, wyposażony w przeglądarkę internetową (np. Internet Explorer w wersji 11 i wyższej, Mozilla Firefox w wersji 20 i wyższej, Chrome w wersji 40 i wyższej, Safari w wersji 8 i wyższej);

2) włączoną w przeglądarce internetowej obsługę JavaScript oraz zapis plików Cookies;

3) aktywny adres e-mail.

4. Klient powinien korzystać z Księgarni internetowej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. W szczególności zabronione jest:

1) dostarczenie treści o charakterze bezprawnym (np. treści naruszających dobra osobiste, a także inne prawa osób trzecich);

2) korzystanie z Księgarni w sposób zakłócający jej funkcjonowanie (np. poprzez użycie określonego oprogramowania);

3) podawanie danych osobowych niezgodnych z prawdą lub naruszających prawa osób trzecich.

 

§ 2 

Słowniczek definicji

Następujące wyrażenia użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie określone poniżej:

1) Adres Poczty Elektronicznej – oznaczenie Systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

2) Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej przetwarzane przez Usługodawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w niniejszym Regulaminie, jak również w celu zwarcia i wykonania umowy sprzedaży oraz w celach statystycznych związanych z prowadzeniem księgarni internetowej.

3) Formularz rejestracyjny – formularz wypełniany przy Rejestracji w celu założenia Konta Klienta.

4) Klient – korzystająca z Księgarni Internetowej:

a) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,

b) osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat i posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w przypadku gdy zawierana umowa ma charakter umowy powszechnie zawieranej w drobnych bieżących sprawach życia codziennego lub gdy osoba taka uzyskała na zawarcie umowy prawnie skuteczną zgodę przedstawiciela ustawowego;

c) osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

5) Konsument – osoba fizyczna nabywająca Towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

6) Konto Klienta – przypisany Klientowi login (adres e-mail) oraz wybrane przez Niego hasło umożliwiające: dokonywanie zamówień bez każdorazowego wypełniania Formularza Zamówień, podgląd historii zamówień, oraz zmianę podanych danych.

7) Login – adres e-mail wprowadzony przez Klienta w Księgarni internetowej na etapie tworzenia Konta umożliwiający późniejszą identyfikację podczas korzystania z Księgarni internetowej.

8) Newsletter – usługa świadczona przez PWSFTviT polegająca na cyklicznym wysyłaniu na wskazany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu informacji, w tym informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), o wydarzeniach, konkursach, rabatach, promocjach i innych wydarzeniach związanych z działalnością Księgarni.

9) Regulamin – niniejszy Regulamin Księgarni internetowej. Regulamin jest dostępny pod adresem  ksiegarnia.filmschool.lodz.pl 

10) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

11) Księgarnia Internetowa (także Sklep Internetowy) – internetowa platforma sprzedaży Towarów na zasadach określonych w Regulaminie, działająca pod adresem ksiegarnia.filmschool.lodz.pl

12) Sprzedający – Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi z siedzibą w Łodzi (90-323), przy ul. Targowej 61/63, zarejestrowaną przez nr NIP 7240004952, REGON 000275850  w zakresie zawierania i wykonywania umów sprzedaży zawieranych zgodnie z Regulaminem.

13) System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r. Nr 171, poz. 1800 ze zm.).

14) Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między Systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną.

15) Towar – produkt, którego zakup jest możliwy poprzez Księgarnię Internetową. W Księgarni Internetowej sprzedawane są wyłącznie Towary nowe.

16) Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Usługodawcą a Klientem.

17) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, zgodnie z zasadami Regulaminu.

18) Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Księgarni (usługi świadczone drogą elektroniczną).

19) Usługodawca – Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi z siedzibą w Łodzi (90-323), przy ul. Targowej 61/63, zarejestrowaną przez nr NIP 7240004952, REGON 000275850 w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przewidzianych w Regulaminie.

20) UŚUDE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

21) Zamówienie – Usługa polegająca na umożliwieniu Klientom złożenia zamówienia zakupu Towaru za pośrednictwem księgarni internetowej (złożenia oferty zawarcia jednej lub więcej umów sprzedaży).

 

§ 3 

Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną

1. W ramach Księgarni internetowej Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące Usługi:

1) Konto Klienta;

2) Zamówienie;

3) Koszyk.

2. Korzystanie z Usług Księgarni internetowej jest bezpłatne.

3. W celu założenia Konta Klienta w Księgarni internetowej (rejestracja) należy kliknąć przycisk „Zaloguj się” podać adres e-mail i hasło, po kliknięciu przycisku „Dalej” podać Dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe (imię, nazwisko, adres e-mail), zaakceptować Regulamin. Login Klienta stanowi podany podczas rejestracji Adres Poczty Elektronicznej.

4. Logowanie do Konta Klienta w Księgarni internetowej odbywa się z wykorzystaniem Adresu Poczty Elektronicznej podanego podczas rejestracji oraz unikalnego hasła znanego jedynie uprawnionemu Klientowi.

5. Usługodawca zaleca Klientowi zmianę hasła nie rzadziej niż co 30 dni. Usługodawca wymaga ustanowienia hasła spełniającego wymagania tzw. hasła silnego tj. hasła złożonego z co najmniej 8 znaków, wielkich i małych liter oraz cyfr lub znaków specjalnych.

6. W celu umożliwienia korzystania przez Klienta w pełni z funkcjonalności Konta Klienta (funkcjonalności dostępnych wyłącznie dla Klientów, którzy utworzyli Konto Klienta) w Księgarni internetowej, Usługodawca może przetwarzać także inne niezbędne Dane osobowe:

1) Moje adresy (adres realizacji zamówień);

2) Moje zamówienia (historia dokonanych zamówień);

3) Reklamacje (informacje dotyczące reklamacji Towarów);

4) Moje Zwroty (informacje dotyczące zwrotu Towarów);

7. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia prawidłowej realizacji zamówienia w Księgarni internetowej, wysłanego przez Usługodawcę na adres e-mail podany przez Klienta na etapie zamówienia. Umowa jest zawierana na czas nieoznaczony.

8. Klient może w każdej chwili (bez podania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów) usunąć swoje Konto Klienta. W tym celu powinien wysłać wiadomość e-mail z żądaniem jego usunięcia na adres wydawnictwo@filmschool.lodz.pl swój adres e-mail użyty podczas rejestracji. Po otrzymaniu wiadomości Konto Klienta zostanie niezwłocznie usunięte. Z chwilą usunięcia Konta Klienta umowa o świadczenie usługi Konto Klienta ulega rozwiązaniu. 

9. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konto Klienta z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, z przyczyn wskazanych w § 1 ust. 4. Oświadczenie Usługodawcy może zostać złożone na adres e-mail użyty podczas rejestracji Konta Klienta. Po upływie okresu wypowiedzenia umowa o świadczenie usługi Konto Klienta ulega rozwiązaniu.

10. Niezależnie od postanowień ust. 9, w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta § 1 ust. 4. pkt 1-3 Regulaminu Usługodawca jest uprawniony do ograniczenia Klientowi w całości lub w części dostępu do Usług.

11. W celu złożenia Zamówienia należy podać Dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe, to jest:

1) dane adresowe (imię, nazwisko, ulica i numer domu, kod pocztowy, miejscowość, kraj, adres poczty elektronicznej, numer telefonu);

2) dane do wystawienia faktury – gdy Klient chce otrzymać fakturę (firma, adres firmy, numer NIP);

3) dostawa i płatność (sposób dostawy, metoda płatności)

4) oraz zaakceptować Regulamin.

12. Usługa Zamówienie ma charakter jednorazowy. Korzystanie z Usługi rozpoczyna się z chwilą kliknięcia przycisku „zamówienie jako gość”. Zakończenie korzystania z Usługi następuje po zrealizowaniu Zamówienia przez Księgarnię internetową albo wskutek wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Klienta.

13. Usługodawca umożliwia ponadto Klientowi przeglądanie treści zamieszczonych w Księgarni internetowej.

14. Usługodawca udostępnia każdemu Klientowi Usługę Koszyk w celu ułatwienia złożenia zamówienia Towarów, w szczególności: zapamiętania wybranych Towarów, wpisania ewentualnych kodów rabatowych, wyświetlenia podsumowania ceny oraz kosztów dostawy. W ramach korzystania z Koszyka w jednym Zamówieniu można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia umowy sprzedaży. Usługa Koszyk ma charakter jednorazowy.

15. Korzystanie z Usługi Koszyk rozpoczyna się z momentem kliknięcia przycisku „dodaj do koszyka” i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia lub skorzystania z przycisków (ikon „kosza/śmietnika”) „opróżniających koszyk”. Dodanie Towarów do Koszyka nie oznacza ich rezerwacji, jednakże Koszyk zapamiętuje informacje o Towarach wybranych przez Klienta także po zakończeniu sesji przeglądarki lub wylogowaniu się z Konta Klienta.

16. Wszelkie reklamacje związane z korzystaniem z Usług Księgarni internetowej można składać drogą elektroniczną na adres email: wydawnictwo@filmschool.lodz.pl 

17. Usługodawca rozpatrzy reklamacje z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną w terminie nie dłuższym niż 14 dni.

18. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien wskazać co najmniej przyczynę złożenia reklamacji oraz swoje dane kontaktowe.

19. Odpowiedź na reklamacje zostanie udzielona w formie wskazanej przez Klienta (pisemnie lub e-mailowo).

 

§ 4 

Złożenie Zamówienia oraz zawarcie umowy sprzedaży

1. W Księgarni internetowej prowadzona jest sprzedaż Towarów przy wykorzystaniu sieci Internet.

2. Informacje o Towarach znajdujące się na stronach internetowych Księgarni internetowej takie jak: cena, opis, isbn, parametry techniczne i inne, stanowią zaproszenia do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu Cywilnego.

3. Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez stronę internetową Księgarni internetowej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

4. W celu złożenia zamówienia Klient powinien dokonać wyboru zamawianego Towaru poprzez dodanie Towaru do Koszyka. W trakcie składania zamówienia do momentu naciśnięcia przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość modyfikacji zarówno w zakresie wprowadzonych danych, jak i wybranych Towarów. Ponadto Klient obowiązany jest do wyboru:

1) sposobu płatności;

2) sposobu i adresu dostarczenia Towaru;

3) oraz ewentualnie przesłania drogą mailową danych niezbędnych do wystawienia faktury.

5. Warunkiem złożenia zamówienia jest zgoda Klienta na treść Regulaminu, a także podanie Danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie Danych osobowych następuje poprzez usługę Konto Klienta lub poprzez podanie danych w Zamówieniu.

6. Złożenie zamówienia przez Klienta, skutkuje złożeniem Sprzedawcy oferty (lub ofert) zawarcia Umowy Sprzedaży, dotyczącej Towaru objętego Zamówieniem. Sprzedawca potwierdza otrzymanie oferty (lub ofert), poprzez wysłanie automatycznej wiadomości pt. „Potwierdzenie zamówienia” na adres e-mail wskazany przez Klienta.

7. Po otrzymaniu oferty, o której mowa w ust. 6, Sprzedawca weryfikuje otrzymane Zamówienie. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail: „Płatność zaakceptowana” oraz „Zamówienie dostarczane”.

8. Złożone Zamówienia widoczne są w zakładce „historia zamówień” dostępnej dla Klientów posiadających Konto.

9. Klient ma możliwość weryfikacji, zmiany oraz anulowania złożonego Zamówienia do momentu realizacji Zamówienia, poprzez kontakt drogą elektroniczną na adres: wydawnictwo@filmschool.lodz.pl 

10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, w treści zgodnej z Regulaminem.

11. Zamówienie jest realizowane przez Księgarnię internetową w terminie 5 dni roboczych. Oznacza to, że w tym terminie zamówiony Towar jest przekazywany podmiotowi odpowiedzialnemu za dostawę.

12. Realizacja Zamówień odbywa się wyłącznie w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

§ 5 

Cena i sposób zapłaty

1. Ceny wskazane są w Koszyku. Ceny zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT w aktualnie obowiązującej stawce (z zastrzeżeniem ust. 3). Ceny są wyrażone w złotych (PLN/zł). Nie redukujemy cen o podatek VAT przy zamówieniach zagranicznych.

2. Cena wskazana przy każdym Towarze jest wiążąca od chwili potwierdzenia Zamówienia.

3. Informacja o koszcie dostawy jest publikowana w trakcie składania Zamówienia. Koszt dostawy jest doliczany do ceny zamawianego Towaru. Szczegółowe zasady ustalenia ostatecznego kosztu dostawy Towaru, do którego poniesienia obowiązany jest Klient określa § 6 Regulaminu.

4. Całkowita wartość Zamówienia jest wskazana po wybraniu przez Klienta Towaru oraz sposobu dostawy.

5. Księgarnia internetowa zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Towarów, przeprowadzania i odwoływania promocji i wyprzedaży. Jednakże Zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji lub wyprzedaży będą realizowane z zachowaniem cen wiążących zgodnie z ust. 3.

6. Do każdej przesyłki dołączany jest paragon fiskalny. Na życzenie Klienta zamiast paragonu dołączana jest faktura.

7. Klient ma możliwość uiszczenia ceny według swojego wyboru:

1) przy odbiorze przesyłki – za pobraniem;

2) poprzez system tpay.com przez Krajowy Integrator Płatności S.A., ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań m.in. za pomocą:

a) przelewu bankowego elektronicznego (online);

b) kodem BLIK, 

c) Tpay (pełna lista kanałów płatności w systemie tpay.com dostępna jest na stronie operatora płatności);

8. W przypadku wskazania adresu doręczenia Towaru poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Klient nie ma możliwości dokonania zapłaty w sposób określony w ust. 7 pkt 1) Regulaminu.

 

§ 6 

Dostawa

1. Dostarczenie zamówionych Towarów następuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, za wyjątkiem określonym w ust. 6. Towar dostarczany jest wyłącznie w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, określonych w odrębnych przepisach). Czas dostawy wynosi od 3 do 10 dni roboczych od dnia realizacji zamówienia przez Księgarnię internetową. 

2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem usługodawcy Kurier Pocztowy Pocztex.

3. Zamówiony Towar jest dostarczany na adres Klienta wskazany w Zamówieniu.

4. Koszt dostawy zgodny jest z wyliczeniem dostawy w zakładce „Sposób dostawy”.

5. Klient ma możliwość wskazania adresu dostawy także poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Jednakże dostawa poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej następuje wyłącznie poprzez Kuriera. W przypadku wysyłki poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej koszt dostawy ponosi Klient bez względu na wartość zamówienia. Jednocześnie w przypadku wybrania adresu dostawy poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Klient nie ma możliwości zapłaty za pobraniem. Koszty i zasady dostawy są w takich przypadkach ustalane indywidualnie drogą mailową.

6. Koszt i przewidywalny czas dostawy poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej uzależniony jest od docelowego kraju dostawy.

§ 7 

Prawo odstąpienia od umowy

1. Zgodnie z treścią ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014, poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Księgarni umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

2. Konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć mailowo na adres: wydawnictwo@filmschool.lodz.pl. Oświadczenie musi zawierać numer zamówienia i informacje o produkcie, który zwraca. Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie ksiegarnia.filmschool.lodz.pl

3. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, w szczególności koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania.

 

§ 8 

Reklamacje z tytułu wad Towaru (Rękojmia)

1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia). Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Konsumenta z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) w przypadku:

1) uszkodzenia powstałego w wyniku użytkowania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem;

2) naturalnego zużywania się produktu;

3) uszkodzenia mechanicznego (uszkodzenie lub wyrwanie stron, naderwanie bądź zadrapanie okładki i jej części składowych, takich jak grzbiet czy skrzydełka, zabrudzenie itp.);

4) uszkodzenia świadomie pogłębiane przez dalsze użytkowanie produktu.

2. W przypadku umowy z Konsumentem, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.

3. Konsument jeżeli rzecz/książka sprzedana ma wadę, składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną pod adres wydawnictwo@filmschool.lodz.pl. We wiadomości elektronicznej: podaje numer zamówienia, opisuje wadę rzeczy, przesyła zdjęcie wady w załączeniu do wiadomości. Wzór formularza reklamacji dostępny jest na stronie ksiegarnia.filmschool.lodz.pl lub wzory także na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/

4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

5. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również: żądać wymiany rzeczy na wolną od wad; żądać usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

6. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

7. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą pod odpowiedni adres reklamacyjny. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

8. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 561(5) kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania usunięcia wady.

9. Sprzedający w terminie trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie cywilnym termin czternastu dni. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

10. Uczynienia zadość żądaniu reklamacyjnemu Sprzedawca dokona w ciągu 14 dni roboczych od momentu uznania żądania.

11. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

12. Reklamację Konsument kieruje na adres:

Wydawnictwo PWSFTviT w Łodzi, ul. Targowa 61/63, 90-323 Łódź, Polska.

Wydawnictwo PWSFTviT w Łodzi ul. Targowa 61/63

90-323 Łódź Polska

§ 9 

Dane osobowe

1. Usługodawca – Administrator danych, na podstawie RODO w związku z UŚUDE ma prawo przetwarzać Dane osobowe Klienta w celu korzystania z Usług (Konto, Zamówienie, Przeglądania treści, Koszyk), zgodnego z Regulaminem rozliczenia zamówionego Towaru (rachunkowym), rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za zamówiony Towar, a także w celach archiwizacyjnych oraz na potrzeby prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (szerzej opisanych w Polityce Prywatności).

Z naszym inspektorem ochrony danych możesz skontaktować się poprzez adres e-mail : iod@filmschool.lodz.pl

2. Szczegółowe informacje odnośnie przetwarzania Danych osobowych (w tym informacje o których mowa w art. 13 ust. 1 RODO oraz uprawnienia Klientów związane z przetwarzaniem ich Danych osobowych) – znajdują się w Polityce Prywatności.

3. Usługodawca przetwarza dane eksploatacyjne (oznaczenia identyfikujące Klienta w księgarni internetowym, adres IP, informacje o sposobie korzystania z Usług) na potrzeby dokonywania ulepszeń Sklepu, a także w celach statystycznych.

4. Usługodawca zapewnia bezpieczeństwo przetwarzanych Danych osobowych Klienta. Usługodawca wdrożył i stosuje środki ochrony fizycznej, organizacyjnej oraz technologicznej, niezbędne do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych Danych osobowych w związku ze świadczeniem Usług w ramach Księgarni. Usługodawca wdrożył środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione Danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną (środki uwierzytelniania, protokół https).

5. Usługodawca chroni Dane osobowe przed dostępem osób trzecich oraz ich ujawnieniem, z zastrzeżeniem, że w określonych sytuacjach obowiązek ujawnienia Danych osobowych może wynikać z przepisów prawa.

6. Podanie Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niekiedy niezbędne w celu świadczenia Usług, na zasadach określonych w Regulaminie.

7. Usługodawca umożliwia Klientowi korzystanie z Usług w ramach Serwisu anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu w przypadkach Usług, w których jest to technicznie możliwe oraz zwyczajowo przyjęte.

 

§ 10 

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1. W wypadku sporu ze Sprzedającym, Konsument jest uprawniony do skorzystania także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

2. Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1059 ze zm.) wojewódzki inspektor podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego między Konsumentem a przedsiębiorcą przez:

1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony;

2) przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu.

3. Zgodnie z treścią art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001, Nr 4, poz. 25 ze zm.) stałe polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikłe z umów zawartych między Konsumentami i przedsiębiorcami. Regulamin organizacji i działania Stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich z dnia 25 września 2001 r. (Dz.U. Nr 113, poz. 1214).

4. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o którym mowa w ust. 2, wszczyna się na wniosek Konsumenta lub przedsiębiorcy, złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę. Dane teleadresowe wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej można znaleźć na stronie http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

5. Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim, o którym mowa w ust. 3, wszczyna się na wniosek złożony do właściwego terenowo wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej. Formularze wniosków dostępne są w sekretariacie każdego stałego polubownego sądu konsumenckiego oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej. Dane teleadresowe stałych polubownych sądów konsumenckich można znaleźć na stronie: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

6. Konsument jest także uprawniony do skorzystania z internetowego systemu rozpatrywania sporów. Pod adresem internetowym https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL znajduje się platforma umożliwiająca pozasądowe rozpatrywanie sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami drogą elektroniczną, w wypadku sporu wynikającego z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (Platforma ODR).

7. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur można uzyskać także na stronie https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

  

§ 11  

Postanowienia końcowe

1. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie na wskazany adres e-mail wiadomości z potwierdzeniem złożonego Zamówienia oraz doręczenie w przesyłce paragonu niefiskalnego/faktury.

2. Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie internetowej ksiegarnia.filmschool.lodz.pl.  Klientowi przysługuje także prawo do pobrania i wydrukowania Regulaminu.

3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 z późn. zm.) oraz ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014, poz. 827).

4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym niż 14 dni od dnia udostępnienia na stronie internetowej Sklepu. Zmiany nie mogą naruszać praw nabytych Klientów.

§ 12 

Dyrektywa Omnibus

Zgodnie z przyjętą  legislacją  na stronie internetowej  ksiegarnia.filmschool.lodz.pl prezentowane są ceny produktów z ostatnich 30 dni.

KONIEC

Regulamin wchodzi w życie 26.01.2024 r.

Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):

Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.