Dekada ołowiu na ekranie. Polityczny terroryzm lat 70. we włoskim filmie fabularnym

41,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Seria: Filmo!znawcy

Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Włochy w latach 70. były areną wielu aktów terroru, najczęściej motywowanych lewacką ideologią. Już wtedy kino stało sie portrecistą i komentatorem tych wydarzeń, niekiedy krytycznie oceniającym reakcje władz. W prezentowanej książce autorka opisuje i analizuje ten wycinek niedawnej historii włoskiego filmu. Oprócz teoretycznych rozważań na temat kina politycznego oraz obszernych omówień fabuł o "dekadzie ołowiu", książka zawiera dwa rozdziały analityczne, dotyczące śmierci anarchisty Giuseppe Pinellego oraz zabójstwa Alda Moro - lidera chadecji i byłego premiera Włoch. Autorka widzi kino przede wszystkim w perspektywie historycznej i kulturowej, pamiętając, że opisywane wydarzenia miały duże znaczenie dla włoskiej tożsamości i pamięci zbiorowej. Dekada ołowiu jest w zwiazku z tym książką nie tylko o kinie Włoch, ale i o kulturze i historii.

Opis

Autor
Anna Miller-Klejsa
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT i UŁ
Rok wydania
2016
Wydanie
I
ISBN
9788365501004
Liczba stron
220
Oprawa
miękka

Zobacz także

Inne spojrzenie....

Nasza poprzednia cena 43,00 zł 10,00 zł

Inne spojrzenie. Wyobrażenia historii w filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jana Jakuba Kolskiego, Filipa Bajona i Anny Jadowskiej - studium przypadków

Seria: Filmo!znawcy

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Kręcone siekierą. 9 seansów...

35,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.

(Nie)widzialne kobiety kina

36,00 zł

Teksty zawarte w tomie (Nie)widzialne kobiety kina pod redakcją Małgorzaty Radkiewicz oraz Moniki Talarczyk są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa.