Autorzy kina europejskiego VII

41,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Seria: Filmo!znawcy

Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Tom, który oddajemy w ręce czytelniczek i czytelników jest już siódmym z międzywydawniczej serii, zainicjowanej przez filmoznawców łódzkich w latach 90. i podjętej przez Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ w kolejnych dekadach. Proponujemy autorskie interpretacje twórczości zarówno reżyserów zasłużonych, niekiedy nieco niesłusznie zapomnianych, jak też przedstawicieli młodszego pokolenia, dotychczas nieobecnych w polskim piśmiennictwie naukowym. Wybrane kinematografie europejskie reprezentują pary twórców, bohaterów tomu: Włochy – Amelio Gianni i Valerio Zurlini, Hiszpanię Luis Garcia Berlanga i Juan Antonio Bardem, Szwecję Vilgot Sjöman i Bo Widerberg, Anglię Jack Clayton i Joe Wright, Turcję Nuri Bilge Ceylan i Zeki Demirkubuz, Niemcy Werner Herzog i Margarethe von Trotta, a Francję Leos Carax i Walerian Borowczyk.

Spis treści:

Anna Miller-Klejsa, Gianni Amelio: w poszukiwaniu lepszych światów 
Kamila Żyto, Juan Antonio Bardem Muñoz: zapomniany ideowiec 
Joanna Aleksandrowicz, Luis García Berlanga: gorzki śmiech i krzywe lustra 
Kuba Mikurda, Walerian Borowczyk: mistrz ucieczek (przyczynek do biografii) 
Adam Cybulski, Leos Carax: kinofil, który przestał oglądać filmy 
Magdalena Kempna-Pieniążek, Nuri Bilge Ceylan: dalekie miejsca i bliskie twarze 
Artur Majer, Jack Clayton: kobiety i dzieci 
Agata Ciastoń, Zeki Demirkubuz: nadwątlone mosty 
Małgorzata Jakubowska, Werner Herzog: „…tylko zapuszczę kły w duszę…” 
Magdalena Saryusz-Wolska, Kurt Maetzig: początki kina w NRD 
Aleksander Kwiatkowski, Vilgot Sjöman: utracona niewinność 
Alicja Helman, Margarethe von Trotta: portrecistka kobiet 
Tadeusz Szczepański, Bo Widerberg: chleb i róże 
Patrycja Włodek, Joe Wright: w cieniu dziewcząt 
Mariola Marczak, Valerio Zurlini: smutek egzystencjalny 

Opis

Redakcja
Patrycja Włodek, Kamila Żyto
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT i UŁ
Rok wydania
2018
Wydanie
I
ISBN
9788365501356
Liczba stron
388
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Kręcone siekierą. 9 seansów...

35,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.