Reading Film, Magnus von Horn i Kirk Kjeldsen

31,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

M. von Horn, K. Kjeldsen,  new arrival. This is another publication in a series of film analyses written by practitioners. Magnus von Horn and Kirk Kjeldsen award winning film makers reveal the secrets of their film-making art.

M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film nowość. Kolejna pozycja z serii analiz filmowych napisanych przez praktyków. Magnus von Horn i K. Kjeldsen, to wykładowcy Szkoły  i nagradzani filmowcy. Reading... zdradzają tajniki swojego filmowego warsztatu. 

Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film – a new addition to our bookstore.

This is another publication in a series of film analyses written by practitioners. Magnus von Horn is a Film School graduate and lecturer, winner of the “Polityka” Passport, screenwriter and director of the award-winning film Sweat. Kirk Kjeldsen is also a lecturer at the School, an American screenwriter specializing in the adaptations of difficult literary works. They come together in Reading Film as authors of essays that bring closer and even reveal the secrets of their film-making art. Magnus von Horn chose Bruno Dumont’s powerful and controversial film, The Life of Jesus, as the subject of his essay. Kirk Kjeldsen focused on the film Gavagai, an adaptation of the poetry of the Norwegian literary classic, Tarjea Vesaas, directed by Rob Tregenza, which he worked on as co-screenwriter. From a definitely non-accidental combination of these film personalities, this book has been created for the reader interested in experimentation, the non-obvious and artistic attempts to cross not only artistic boundaries. These are two great lectures by professionals that you just have to listen to carefully.

Magnus von Horn w eseju The Life of Jesus by Bruno Dumont. An Inspiration z perspektywy reżysera pisze o kontrowersyjnym filmie Bruno Dumonta  The Life of Jesus.

Kirk Kjeldsen w tekście Lost (and Found) in Translation proponuje teoretyczny model adaptacji filmowej, rozumianej jako swoiste tłumaczenie literatury na język obrazów. Jako przykłady omawia Gavagai (reż. Rob Tregenza), do którego sam napisał scenariusz oraz trzy adaptacje powieści Lema Solaris. W Gavagai Kirkowi Kjeldsenowi udało się stworzyć scenariusz w oparciu o poezję klasyka norweskiej literatury, Tarjei Vesaasa. Przetłumaczył język poezji na język ludzkich emocji, a te następnie ujął w ramy filmowej opowieści. W efekcie powstał piękny przestrzenny film o rzeczach absolutnie podstawowych: o miłości i śmierci, o nadającej sens ludzkiemu życiu bliskości i o rozstaniach. 

Magnus von Horn, szwedzki reżyser i scenarzysta jest absolwentem i wykładowcą łódzkiej Szkoły Filmowej. Pierwszym jego filmem był dokument Radek (2006) o młodym polskim kryminaliście. W 2011 r. Magnus von Horn nakręcił etiudę Bez śniegu (Utan snö), uhonorowaną Nagrodą im. Lucjana Bokińca za najlepszy film na Festiwalu Filmowym w Gdyni. Pełnometrażowy dramat filmowy Von Horna z 2015 Intruz, z Ulrikiem Muntherem w roli głównej, był nominowany do Polskich Nagród Filmowych w 2016 r. w kategorii Orzeł za najlepszą reżyserię, rok wcześniej otrzymuje Złote Lwy, w kategoriach: Nagroda Polskiej Federacji DKF-ów, najlepszy reżyser oraz najlepszy scenariusz. Laureatem Paszportu Politykizostał w 2015 r.

Kirk Kjeldsen, amerykański scenarzysta, jest absolwentem University of Southern California’s School of Cinematic Arts, finalistą wielu konkursów scenariopisarskich, współpracował z The Sundance Institute, na jego scenariuszach pracowali zarówno filmowcy Hollywood, jak i filmowcy niezależni. Jego debiutancką powieść – Tomorrow City,  „The New Jersey Star-Ledger” okrzyknęło książką 2013 roku. Aktualnie wykładowca Virginia University i łódzkiej Szkoły Filmowej.

 M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film – nowość w naszej księgarni. To kolejna pozycja z serii analiz filmowych napisanych przez praktyków. Magnus von Horn jest absolwentem i wykładowcą Szkoły Filmowej, laureatem Paszportu „Polityki”, scenarzystą i reżyserem obsypanego nagrodami filmu Sweat. Kirk Kjeldsen to także wykładowca Szkoły, amerykański scenarzysta specjalizujący się w adaptacji niełatwych tekstów literackich. Spotykają się w Reading Film jako autorzy tekstów przybliżających, a nawet zdradzających tajniki ich filmowego warsztatu. Pierwszy za przedmiot swoich rozważań obrał mocny i kontrowersyjny film Życie Jezusa Bruno Dumonta, drugi skupił się na obrazie Gavagai w reżyserii Roba Tregenzy, adaptacji poezji klasyka literatury norweskiej Tarjei Vesaasa, przy której pracował jako współscenarzysta. Z tego zdecydowanie nieprzypadkowego połączenia filmowych osobowości powstała książka dla czytelnika zainteresowanego eksperymentem, nieoczywistością i artystycznymi próbami przekraczania nie tylko artystycznych granic. To dwa świetne wykłady zawodowców, których po prostu trzeba uważnie wysłuchać.

Opis

Autor
Magnus von Horn, Kirk Kjeldsen
Język
angielski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2020
ISBN
978 83 65501 71 4, 978 83 65501 73 8
Oprawa
miękka
Projekt graficzny i skład
Małgorzata Frąckiewicz

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

(Nie)widzialne kobiety kina

36,00 zł

Teksty zawarte w tomie (Nie)widzialne kobiety kina pod redakcją Małgorzaty Radkiewicz oraz Moniki Talarczyk są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.