Analiza strukturalna i treściowa obrazu filmowego

16,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Punkt wyjścia dla ukształtowania warstwy dźwiękowej filmu

Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Seria: Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego

"W przypadku muzyki filmowej i warstwy dźwiękowej świadomy wybór środków oznacza zastosowanie konkretnego rodzaju muzyki, konkretnego gatunku, faktury i formy, określonej dynamiki i instrumentacji. Oznacza również dobór takich elementów dźwiękowych, które byłyby przejawem przemyśleń, określonej postawy estetycznej, wobec obrazu filmowego, swobody i niezależności myślenia kompozytora od bezpośrednich założeń obrazu".
Henryk Kuźniak (fragm. Wstępu)

O autorze:
Henryk Kuźniak, kompozytor, muzykolog, pedagog. Ukończył muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim (1959). W 1968 otrzymał stypendium Rządu Francuskiego na odbycie stażu w studio muzyki eksperymentalnej u Pierra Schaeffera w ORTF. W Paryżu zrealizował film eksperymentalny "Wariacje obrazu i dźwięku" ("La vie, la mort, l'espoire"), służący do przeprowadzenia testu na percepcję audiowizualną. Komponuje przede wszystkim muzykę telewizyjną i filmową. W latach 1959-79 pracował w Wytwórni Filmów Dokumentalnych na różnych stanowiskach. Od 1964 wykładowca w PWSFTViT w Łodzi, profesor Wydziału Reżyserii Filmowej. Wykładał również w Europejskiej Akademii Filmowej w Strassburgu (1989) oraz na Uniwersytecie Leonarda Da Vinci w Paryżu (1998). W latach 1990-96 ekspert w Radzie Wyższego Szkolnictwa Artystycznego (RWSA), w latach 1999-2002 przewodniczący Rady. W latach 1999-2002 członek Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, przewodniczący Sekcji Uczelni Artystycznych. W latach 2003-05 członek Komisji Edukacji oraz Komisji Uprawnień Akademickich. Od roku 1970 członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, od roku 2001 wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia. Twórczości Henryka Kuźniaka poświęcony został IX Festiwal Muzyki Filmowej odbywający się w Łodzi w czerwcu 2006.

Opis

Autor
Henryk Kuźniak
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2011
Wydanie
III
ISBN
9788387870393
Liczba stron
93
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.

Żurek. Między wierszami...

Nasza poprzednia cena 39,00 zł 5,00 zł

Publikacja łączy w sobie opis pracy nad scenariuszem, tekst opowiadania na podstawie, którego powstał scenariusz – w tym wypadku to krótkie opowiadanie Olgi Tokarczuk Żurek z tomu Gra na wielu bębenkach (2001) – pełen tekst scenariusza oraz film.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.