Zarys historii gospodarczej kinematografii polskiej. Kinematografia wolnorynkowa w latach 1896-1939

39,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 tygodni

Drugie, uzupełnione wydanie publikacji, która po raz pierwszy ukazała się w 2008 roku.

Ilość

    Dostępność:  Oczekiwanie na dostawę

  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Polacy znaleźli się w gronie pionierów kinematografii, wynalazców i promotorów nowego medium. Na ziemiach polskich, pod zaborami, od prapoczątków kina wykształcała się sieć kin i nowe zawody - kinooperatora, producenta i dystrybutora filmowego. Produkcja filmowa w II Rzeczpospolitej, choć w warunkach wolnego rynku, rozwijała się i profesjonalizowała pod dyskretną, pośrednią opieką państwa.

Profesor Edward Zajiček, twórca polskiego piśmiennictwa filmowego nurtu produkcyjnego, w swojej niezwykłej, barwnej i skrzącej się dowcipem książce, wprowadza czytelnika w świat pierwszych kinematografów, pionierów polskiej produkcji i dystrybucji filmowej, a także demontuje mity narosłe wokół polskiego kina międzywojennego. Pozycja obowiązkowa dla każdego filmowca i kinomana!

Opis

Autor
Edward Zajiček
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2015
Wydanie
II, uzupełnione
ISBN
9788387870928
Liczba stron
382
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

(Nie)widzialne kobiety kina

36,00 zł

Teksty zawarte w tomie (Nie)widzialne kobiety kina pod redakcją Małgorzaty Radkiewicz oraz Moniki Talarczyk są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

35,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.