
Kino Australii: o ekranowej...
Nasza poprzednia cena
17,00 zł
1,00 zł
Książka dotyczy badań nad nieznanym i nieopisanym w Polsce zjawiskiem tak zwanego exploitation cinema.
Książka dotyczy badań nad nieznanym i nieopisanym w Polsce zjawiskiem tak zwanego exploitation cinema. Rozwijający się symultanicznie wobec głównego nurtu kinematografii styl eksploatacji filmowej dotyczy szeroko rozumianego eskapizmu połączonego z edukacją. W złotym okresie istnienia - przypadającym na lata 1929-1959 - twórcy zrealizowali filmy dotyczące następujących kwestii:
- higiena seksualna (np. Mom and Dad, 1945 reż. William Beaduine),
- prewencja narkotykowa (np. Marihuana, 1936 reż. Dwain Esper),
- rasizm (np. Mau-mau, 1955 reż. Elwood Price),
- gender (np. Glen or Glenda, 1953 reż. Ed Wood jr.).
Exploitation cinema to dziesiątki filmów zrealizowanych poza faktyczną kontrolą Hollywood. To kino undergroundowe, odważne i pełne brawury. To filmy trafiające w zapotrzebowanie widowni żyjącej w erze przed rewolucją obyczajową Alfreda Kinseya. To kino na wskroś współczesne i nie mające faktycznego i rzetelnego opisu historiograficznego.
Jacek Rokosz - ur. 1977. Absolwent PWSFTviT w Łodzi. Od 2002 pracownik dydaktyczny macierzystej uczelni. Od 2010 adiunkt. Twórca filmów animowanych. Współtwórca efektów specjalnych do filmu Piotruś i Wilk (Oskar 2007). Współpraca reżyserska przy filmie animowanym Świteź. Pomysłodawca i realizator ogólnopolskiej akcji filmowej "Najgorsze filmy świata" (festiwale filmowe: Transatlantyk Poznań 2010-2013, FFK Katowice 2002-2014, Kino Muranów Warszawa 2009-2017).