Kultura filmowa współczesnej Łodzi

39,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Zbiór artykułów poświęcony kulturze filmowej Łodzi.

Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Kultura filmowa współczesnej Łodzi jest publikacją składającą się z kilkunastu artykułów opisujących nie tyle zbiór dzieł filmowych, ale system ich produkcji i konsumpcji na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza (od 1989 do 2014 roku). Jak piszą redaktorzy we wstępie:

"Koncentrujemy uwagę przede wszystkim (co oznacza: nie wyłącznie) na instytucjach zajmujących się produkcją audiowizualną (dawne łódzkie wytwórnie, współcześnie działające firmy tej branży), bądź eksploatacją filmów (kina) lub jednym i drugim (telewizja). W każdym wypadku kluczem wyboru danego tematu jest koniunkcja jego medialnych  oraz geograficznych właściwości - w skrócie: jego „filmowość” i „łódzkość”.

Idąc tym tropem omówienia doczekały się m.in. Wytwórnia Filmów Fabularnych, Wytwórnia Filmów Oświatowych, Studio Filmowe Semafor, łódzki ośrodek TVP, Opus Film, Szkoła Filmowa czy też Muzeum Kinematografii. W publikacji nie zabrakło także opisu burzliwego konfliktu wokół festiwalu Camerimage.

Opis

Redakcja
Ewa Ciszewska, Konrad Klejsa
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2015
Wydanie
I
ISBN
9788387870508
Liczba stron
300
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.