Kultura filmowa współczesnej Łodzi

39,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Zbiór artykułów poświęcony kulturze filmowej Łodzi.

Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Kultura filmowa współczesnej Łodzi jest publikacją składającą się z kilkunastu artykułów opisujących nie tyle zbiór dzieł filmowych, ale system ich produkcji i konsumpcji na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza (od 1989 do 2014 roku). Jak piszą redaktorzy we wstępie:

"Koncentrujemy uwagę przede wszystkim (co oznacza: nie wyłącznie) na instytucjach zajmujących się produkcją audiowizualną (dawne łódzkie wytwórnie, współcześnie działające firmy tej branży), bądź eksploatacją filmów (kina) lub jednym i drugim (telewizja). W każdym wypadku kluczem wyboru danego tematu jest koniunkcja jego medialnych  oraz geograficznych właściwości - w skrócie: jego „filmowość” i „łódzkość”.

Idąc tym tropem omówienia doczekały się m.in. Wytwórnia Filmów Fabularnych, Wytwórnia Filmów Oświatowych, Studio Filmowe Semafor, łódzki ośrodek TVP, Opus Film, Szkoła Filmowa czy też Muzeum Kinematografii. W publikacji nie zabrakło także opisu burzliwego konfliktu wokół festiwalu Camerimage.

Opis

Redakcja
Ewa Ciszewska, Konrad Klejsa
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2015
Wydanie
I
ISBN
9788387870508
Liczba stron
300
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Dekorator wnętrz –...

37,00 zł

Publikacja jest pracą doktorską niezwykle cenionej i znanej w świecie sztuki filmowej profesor Ewy Braun, która przybliża czytelnikom ważną rolę dekoratora wnętrz zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem. Ponadto Autorka wprowadza czytelnika nieco „za kulisy”, snując wspomnienia z planów filmowych, opowiadając ciekawostki i dzieląc się inspiracjami.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.

Żurek. Między wierszami...

Nasza poprzednia cena 39,00 zł 5,00 zł

Publikacja łączy w sobie opis pracy nad scenariuszem, tekst opowiadania na podstawie, którego powstał scenariusz – w tym wypadku to krótkie opowiadanie Olgi Tokarczuk Żurek z tomu Gra na wielu bębenkach (2001) – pełen tekst scenariusza oraz film.

Reading Film, Magnus von...

31,00 zł

M. von Horn, K. Kjeldsen,  new arrival. This is another publication in a series of film analyses written by practitioners. Magnus von Horn and Kirk Kjeldsen award winning film makers reveal the secrets of their film-making art.

M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film nowość. Kolejna pozycja z serii analiz filmowych napisanych przez praktyków. Magnus von Horn i K. Kjeldsen, to wykładowcy Szkoły  i nagradzani filmowcy. Reading... zdradzają tajniki swojego filmowego warsztatu. 

Kręcone siekierą. 9 seansów...

35,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.