Archeologia modernizmu

61,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Archeologia modernizmu. Michael Fried, fotografia i nowoczesne doświadczenie sztuki.
Z przekładem eseju Art and Objecthood Michaela Frieda

Ilość

    Dostępność:  dostępna
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Przedmiotem książki Krzysztofa Pijarskiego jest „modernizm”, choć jej celem nie jest ustalenie pewnej czy też dającej się obronić definicji problemu, lecz w gruncie rzeczy jego ponowne opisanie, skomplikowanie, wzbogacenie, jako problemu właśnie. Przyjęło się opisywać krytyków modernistycznych jako dogmatycznych i nierefleksyjnych, jako tych, którzy nie rozpoznali najważniejszych przemian w sztuce XX wieku. Sztandarowym przykładem był oczywiście Clement Greenberg oraz tytułowy Michael Fried. Teksty tego drugiego zostały tu potraktowane jako swego rodzaju „soczewka” pozwalająca wyraźniej zarysować kontury przedmiotu dociekań. Równie istotna dla książki jest metafora fotograficzna, która wynika z przeświadczenia, że to właśnie wejście fotografii w pole sztuki nie tyle, jak chcieliby niektórzy krytycy, położyło kres modernizmowi artystycznemu, co dokonało dogłębnej zmiany naszego rozumienia sztuki w ogóle. Metafora fotograficzna stała się w związku z tym zasadą konstrukcyjną książki, podzielonej nie na rozdziały, lecz na serię migawkowych ujęć nieostrego przedmiotu refleksji, ukazujących go w detalach, aspektach, przebłyskach, raczej niż w pełni go eksponując.

Opis

Autor
Krzysztof Pijarski
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2017
Wydanie
I
ISBN
9788365501196
Liczba stron
308
Oprawa
miękka

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

(Po)nowoczesne losy obrazów

Nasza poprzednia cena 55,00 zł 20,00 zł

Na publikację składają się dwa eseje:

Miejsce obrazów. O Fotografiach muzealnych Thomasa Strutha

Fotografia między archiwum a opowieścią. Materializm Allana Sekuli

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.