Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

49,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni
Ilość

    Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

"Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu czytelnik otrzymuje bogate, "gęste" opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako "całościowe zjawisko społeczne" w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzana jedynie do roli manekina, to raczej - pozostając w kręgu tej metaforyki - swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę". Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Opis

Redakcja
Mariusz Gołąb, Natalia Schiller
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT i UŁ
Rok wydania
2015
Wydanie
I
ISBN
9788365501028
Liczba stron
335
Oprawa
miękka ze skrzydełkami

Pliki do pobrania

Moda_spis treści1

Pliki do pobrania (301.25k)

Moda_spis treści2

Pliki do pobrania (241.88k)

Podobne produkty

(13 innych produktów w tej samej kategorii)

(Po)nowoczesne losy obrazów

Nasza poprzednia cena 55,00 zł 20,00 zł

Na publikację składają się dwa eseje:

Miejsce obrazów. O Fotografiach muzealnych Thomasa Strutha

Fotografia między archiwum a opowieścią. Materializm Allana Sekuli