Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

49,00 zł
Brutto
Ilość
dostępny

"Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu czytelnik otrzymuje bogate, "gęste" opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako "całościowe zjawisko społeczne" w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzana jedynie do roli manekina, to raczej - pozostając w kręgu tej metaforyki - swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę". Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

94 Przedmioty

Opis

Redakcja
Mariusz Gołąb
Język
polski
Rok wydania
2015
Wydawca
PWSFTviT i UŁ
ISBN
9788365501028
Wydanie
I
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Liczba stron
335
Natalia Schiller
1