Pieniądze – produkcja – rynek. Finansowanie produkcji filmowej w Polsce

37,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni
Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Zabrzmi to może trywialnie, niepoetycko i przyziemnie, lecz bez pieniędzy nie ma filmu. Z
tego względu badanie rynku finansowego produkcji filmowej w Polsce wydaje się
niezwykle istotne. Niniejsza książka podejmuje właśnie taki wysiłek badawczy. Pisanie o
pieniądzach wymaga skupienia się zarówno na kontekstach ekonomicznych i
instytucjonalnych. W czterech rozdziałach omówiono kolejno główne źródła finansowania
filmów fabularnych, funkcjonowanie i politykę głównego funduszu, czyli Polskiego
Instytutu Sztuki Filmowej, by następnie zaprezentować alternatywne formy finansowania –
tak publiczne, jak prywatne – oraz otoczenie ekonomiczne i autorską typologię
producentów filmowych w naszym kraju. Taki podział wynika z jednej strony z
przekonania, że produkcja filmowa w Polsce wciąż zbyt uzależniona jest od publicznych
środków, z drugiej zaś z potrzeby wskazania nowych możliwych rozwiązań z zakresu
finansowania produkcji filmowej dla rodzimego rynku. Za kilka lub kilkanaście lat książka
stanie się historycznym źródłem wiedzy o finansowym aspekcie produkcji filmowej w
pierwszym dwudziestoleciu XXI wieku. Autorzy kontynuują studia kultury produkcji
(production culture studies) rozpoczęte w lokalnym krajowym wymiarze przez działalność
naukową Edwarda Zajička, a następnie podjęte przez Marcina Adamczaka w jego książce
Obok ekranu (2014). Poszerzają badania realizowane wcześniej przez Michała
Zabłockiego w Organizacji produkcji filmu fabularnego w Polsce (2013) oraz Annę
Wróblewską w Rynku filmowym w Polsce (2014). Wzbogacają te dokonania pionierskimi
próbami opisu narzędzi finansowania rynku kinematograficznego. Książka adresowana jest
przede wszystkim dla badaczy zainteresowanych instytucjonalnymi aspektami polskiej
kinematografii, ale także dla przyszłych kierowników produkcji i producentów.

Opis

Autor
Artur Majer; Agnieszka Orankiewicz; Anna Wróblewska
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2019
Wydanie
I
ISBN
978 83 65501 58 5
Projekt graficzny
Sławomir Iwański

Zobacz także

Podobne produkty

(6 innych produktów w tej samej kategorii)