Pieniądze – produkcja – rynek. Finansowanie produkcji filmowej w Polsce

37,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 tygodni
Ilość

    Dostępność:  Oczekiwanie na dostawę

  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Zabrzmi to może trywialnie, niepoetycko i przyziemnie, lecz bez pieniędzy nie ma filmu. Z
tego względu badanie rynku finansowego produkcji filmowej w Polsce wydaje się
niezwykle istotne. Niniejsza książka podejmuje właśnie taki wysiłek badawczy. Pisanie o
pieniądzach wymaga skupienia się zarówno na kontekstach ekonomicznych i
instytucjonalnych. W czterech rozdziałach omówiono kolejno główne źródła finansowania
filmów fabularnych, funkcjonowanie i politykę głównego funduszu, czyli Polskiego
Instytutu Sztuki Filmowej, by następnie zaprezentować alternatywne formy finansowania –
tak publiczne, jak prywatne – oraz otoczenie ekonomiczne i autorską typologię
producentów filmowych w naszym kraju. Taki podział wynika z jednej strony z
przekonania, że produkcja filmowa w Polsce wciąż zbyt uzależniona jest od publicznych
środków, z drugiej zaś z potrzeby wskazania nowych możliwych rozwiązań z zakresu
finansowania produkcji filmowej dla rodzimego rynku. Za kilka lub kilkanaście lat książka
stanie się historycznym źródłem wiedzy o finansowym aspekcie produkcji filmowej w
pierwszym dwudziestoleciu XXI wieku. Autorzy kontynuują studia kultury produkcji
(production culture studies) rozpoczęte w lokalnym krajowym wymiarze przez działalność
naukową Edwarda Zajička, a następnie podjęte przez Marcina Adamczaka w jego książce
Obok ekranu (2014). Poszerzają badania realizowane wcześniej przez Michała
Zabłockiego w Organizacji produkcji filmu fabularnego w Polsce (2013) oraz Annę
Wróblewską w Rynku filmowym w Polsce (2014). Wzbogacają te dokonania pionierskimi
próbami opisu narzędzi finansowania rynku kinematograficznego. Książka adresowana jest
przede wszystkim dla badaczy zainteresowanych instytucjonalnymi aspektami polskiej
kinematografii, ale także dla przyszłych kierowników produkcji i producentów.

Opis

Autor
Artur Majer; Agnieszka Orankiewicz; Anna Wróblewska
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2019
Wydanie
I
ISBN
978 83 65501 58 5
Projekt graficzny
Sławomir Iwański

Zobacz także

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Dekorator wnętrz –...

37,00 zł

Publikacja jest pracą doktorską niezwykle cenionej i znanej w świecie sztuki filmowej profesor Ewy Braun, która przybliża czytelnikom ważną rolę dekoratora wnętrz zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem. Ponadto Autorka wprowadza czytelnika nieco „za kulisy”, snując wspomnienia z planów filmowych, opowiadając ciekawostki i dzieląc się inspiracjami.

Sławomir Iwański Plakaty

24,90 zł
Minialbum, prezentujący plakaty Sławomira Iwańskiego, ukazał się w serii o znanych polskich plakacistach Wydawnictwa Bosz.
Sławomir Iwański to artysta związany z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Łódzką Szkołą Filmową. Jego minimalistyczne prace wyróżniają się niebanalnymi układami typograficznymi i dużym nasyceniem barw. Iwański, zainspirowany dokonaniami Władysława Strzemińskiego, postulującego tzw. myślenie wzrokiem, tak komponuje litery i słowa na swoich plakatach, aby przybierały konkretne kształty. Artysta wystawiał swoje prace w Polsce i za granicą, był wielokrotnie nagradzany, m.in. na katowickim i rzeszowskim Biennale Plakatu Polskiego (1997, 2005). Wstęp i wybór prac do książki przygotował Zdzisław Schubert.

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.