Pieniądze – produkcja – rynek. Finansowanie produkcji filmowej w Polsce

37,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni


Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Zabrzmi to może trywialnie, niepoetycko i przyziemnie, lecz bez pieniędzy nie ma filmu. Z
tego względu badanie rynku finansowego produkcji filmowej w Polsce wydaje się
niezwykle istotne. Niniejsza książka podejmuje właśnie taki wysiłek badawczy. Pisanie o
pieniądzach wymaga skupienia się zarówno na kontekstach ekonomicznych i
instytucjonalnych. W czterech rozdziałach omówiono kolejno główne źródła finansowania
filmów fabularnych, funkcjonowanie i politykę głównego funduszu, czyli Polskiego
Instytutu Sztuki Filmowej, by następnie zaprezentować alternatywne formy finansowania –
tak publiczne, jak prywatne – oraz otoczenie ekonomiczne i autorską typologię
producentów filmowych w naszym kraju. Taki podział wynika z jednej strony z
przekonania, że produkcja filmowa w Polsce wciąż zbyt uzależniona jest od publicznych
środków, z drugiej zaś z potrzeby wskazania nowych możliwych rozwiązań z zakresu
finansowania produkcji filmowej dla rodzimego rynku. Za kilka lub kilkanaście lat książka
stanie się historycznym źródłem wiedzy o finansowym aspekcie produkcji filmowej w
pierwszym dwudziestoleciu XXI wieku. Autorzy kontynuują studia kultury produkcji
(production culture studies) rozpoczęte w lokalnym krajowym wymiarze przez działalność
naukową Edwarda Zajička, a następnie podjęte przez Marcina Adamczaka w jego książce
Obok ekranu (2014). Poszerzają badania realizowane wcześniej przez Michała
Zabłockiego w Organizacji produkcji filmu fabularnego w Polsce (2013) oraz Annę
Wróblewską w Rynku filmowym w Polsce (2014). Wzbogacają te dokonania pionierskimi
próbami opisu narzędzi finansowania rynku kinematograficznego. Książka adresowana jest
przede wszystkim dla badaczy zainteresowanych instytucjonalnymi aspektami polskiej
kinematografii, ale także dla przyszłych kierowników produkcji i producentów.

2021-09-17

Opis

Autor
Artur Majer; Agnieszka Orankiewicz; Anna Wróblewska
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2019
Wydanie
I
ISBN
978 83 65501 58 5
Projekt graficzny
Sławomir Iwański

Zobacz także

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.