Echoes Shades

160,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni
Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Echoes Shades to opowieść o ludziach żyjących blisko natury, o społecznościach i plemionach kultywujących dawne rytuały ku czci swoich przodków (zdjęcia zostały wykonane w Indonezji, Afryce, Indiach oraz Rumunii). To także fotografie analizujące fenomen medycyny naturalnej w Polsce i na Syberii. Ludzie żyjący blisko natury, kultywujący dawne rytuały, natura, która naznacza naszą kulturę i kultura, która wynika z natury to są zagadnienia, które zawsze były moimi tematami.

Cykl Echoes Shades to rozważanie nad naturą człowieka, poszukiwanie jego miejsca w naturze oraz próba artystycznej rewizji wytworów kultury i ich pochodzenia. Pracując nad tym cyklem zainteresowałem się również tematem paralelnym, czyli medycyną tradycyjną. Echoes Shades jest fotograficzną analizą relacji i współistnienia natury oraz kultury. W swoich pracach rozumiem kulturę jako echo natury, natomiast jej symbole, znaki, wytwory, czy rytuały jako cienie żywiołów i zjawisk jakie zachodzą w naturze. Relacje siły, która “znakuje” (Natura), oraz przestrzeni “oznakowanej” (Kultura) są dla mnie podłożem oraz głównym punktem do analizy współczesności.

Skupiłem się głównie na kulturach dawnych (często animistycznych np. Paradangan w Indonezji oraz rytuałach przekazywanych od pokoleń w tradycji ustnej (m.in. instytucja Szamana w tradycji syberyjskiej, rola rytuałów przejścia w tradycji Tana Toraja w Indonezji, rytuały inicjacyjne przynależności do wspólnoty w tradycji afrykańskich plemion Rejonu Omo, rola Szeptuch z Podlasia w tradycji medycyny naturalnej regionu). Cykl powstawał również w Rumunii, w regionie Maramuresz. Interesowały mnie tam tradycje związane z corocznym odradzaniem się natury.

To opowieść o miejscu człowieka w naturze o jego namiętnościach, pragnieniach, sposobach komunikacji i odpuszczaniu emocji.

Piotr Zbierski

Opis

Autor
Piotr Zbierski
Wydawca
Pix.House, Wydawnictwo PWSFTviT
Rok wydania
2020
Wydanie
I
ISBN
978 83 65501 68 4
Projekt graficzny
Bartłomiej Talaga, Piotr Zbierski
Nowy produkt

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Reading Film, Magnus von...

31,00 zł

M. von Horn, K. Kjeldsen,  new arrival. This is another publication in a series of film analyses written by practitioners. Magnus von Horn and Kirk Kjeldsen award winning film makers reveal the secrets of their film-making art.

M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film nowość. Kolejna pozycja z serii analiz filmowych napisanych przez praktyków. Magnus von Horn i K. Kjeldsen, to wykładowcy Szkoły  i nagradzani filmowcy. Reading... zdradzają tajniki swojego filmowego warsztatu. 

Co Pan widzi? Różewicz...

50,00 zł

Wydawcy: Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

 

Publikacja współfinansowana z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.