Theory of Practice (epub)

35,00 zł
Brutto
Ilość

  • Condition: Nowy
  • Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

The volume Theory of Practice. Kieślowski, Królikiewicz, Łoziński, Wiszniewski, Żebrowski comprises five MA theses which were written by outstanding direction graduates of the Lodz Film School in the sixties and seventies. The texts by Krzysztof Kieślowski, Marcel Łoziński and Wojciech Wiszniewski refer to documentary film, the prevalent documentary practices of those days and the early film attempts of those film-makers. The future director of First Love presents an auteur’s concept of the dramaturgy of reality.  Marcel Łoziński tries to classify non-fiction films and as a starting point considers the methods by which documentaries were made. Wiszniewski placed propaganda cinema at his central interest.  The two remaining theses of Grzegorz Królikiewicz and Edward Żebrowski present the concepts of the space outside the frame and the issues of building up characters in a fiction film which derived from very popular semiotics at that time.

The reflections of the practitioners are accompanied by complementary essays of contemporary film theoreticians, Mikołaj Jazdon, Piotr Pławuszewski, Katarzyna Mąka-Malatyńska, Mirosław Przylipiak and Piotr Zwierzchowski who provide a critical evaluation of the directors’ theses placing their reflections in the context of film theory and appraise their contemporary relevance.  The researchers also compare concepts put forward by the directors at the beginning of their artistic career with their subsequent film-making practice. 

Publikacja pod Katarzyny Mąki-Malatyńskiej zawiera pięć prac dyplomowych wybitnych absolwentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej, która w roku 2018 obchodziła 70-lecie swego istnienia. Krzysztof KieślowskiWojciech Wiszniewski i Marcel Łoziński podejmują zagadnienia związane z kinem dokumentalnym, które już w momencie powstania tych rozpraw stanowiło główny obszar ich zainteresowań twórczych. Prace Grzegorza Królikiewicza Edwarda Żebrowskiego dotyczą filmu fabularnego – kreowania czasoprzestrzeni oraz konstrukcji postaci filmowej. Rozprawy twórców obrazują zainteresowanie nie tylko realizacją własnych projektów, ale również teorią i historią filmu. Lektura pozwala prześledzić nieustanną wędrówkę myśli i inspiracji pomiędzy teorią i praktyką twórczą. By podkreślić ten aspekt prac, ich dopełnienie stanowią opracowania filmoznawcze odpowiednio autorstwa: Mikołaja Jazdona, Katarzyny Mąki-Malatyńskiej, Piotra Pławuszewskiego, Mirosława Przylipiaka i Piotra Zwierzchowskiego.

Opis

Redakcja
Katarzyna Mąka-Malatyńska
Język
angielski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2019
ISBN
978 83 65501 72 1

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.

Dekorator wnętrz –...

37,00 zł

Publikacja jest pracą doktorską niezwykle cenionej i znanej w świecie sztuki filmowej profesor Ewy Braun, która przybliża czytelnikom ważną rolę dekoratora wnętrz zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem. Ponadto Autorka wprowadza czytelnika nieco „za kulisy”, snując wspomnienia z planów filmowych, opowiadając ciekawostki i dzieląc się inspiracjami.

Sławomir Iwański Plakaty

24,90 zł
Minialbum, prezentujący plakaty Sławomira Iwańskiego, ukazał się w serii o znanych polskich plakacistach Wydawnictwa Bosz.
Sławomir Iwański to artysta związany z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Łódzką Szkołą Filmową. Jego minimalistyczne prace wyróżniają się niebanalnymi układami typograficznymi i dużym nasyceniem barw. Iwański, zainspirowany dokonaniami Władysława Strzemińskiego, postulującego tzw. myślenie wzrokiem, tak komponuje litery i słowa na swoich plakatach, aby przybierały konkretne kształty. Artysta wystawiał swoje prace w Polsce i za granicą, był wielokrotnie nagradzany, m.in. na katowickim i rzeszowskim Biennale Plakatu Polskiego (1997, 2005). Wstęp i wybór prac do książki przygotował Zdzisław Schubert.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.