Ta nasza młodość. Aleksander Błoński. Fotografia

45,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni
Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

TA NASZA MŁODOŚĆ.  ALEKSANDER BŁOŃSKI.  FOTOGRAFIA

THE DAYS WHEN WE WERE YOUNG.  ALEKSANDER BŁOŃSKI.  PHOTOGRAPHY

Aleksander Błoński (ur. 1949), profesor zwyczajny łódzkiej Szkoły Filmowej.

Specjalizuje się w fotografii mody (między 1969 a 1970 rokiem fotografował modę dla legendarnego magazynu „Ty i Ja”), portrecie i pejzażu. Pracował również jako fotosista teatralny, wykonując zdjęcia do 70 spektakli. W latach 90. pisał felietony dla „Gazety Wyborczej”, magazynu „Bestseller”, „Pozytyw” i „Kroniki miasta Łodzi”. 

Od 1980 roku należy do Związku Polskich Artystów Fotografików (ZPAF).  W latach 1984–1985 był stypendystą Rządu Francji w École Nationale Louis Lumière
w Paryżu i w École Nationale de la Photographie w Arles.  Jego prace prezentowano na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych.

Doceniając znaczenie jego twórczości przyznano mu medal 150-lecia Fotografii, ZG ZPAF (1989), nagrodę specjalną Warszawskiego Cechu Fotografów (1993) oraz medal Zasłużony Działacz Kultury (1998).

 

Aleksander Błoński (born in 1949), full professor at the Łódź Film School.

He specializes in fashion photography, portraits and landscapes. In 1969 and 1970, he photographed fashion for the legendary magazine, Ty i Ja. He also worked as a theatre stills photographer, having taken photographs for 70 shows. In the 1990s, he wrote columns for Gazeta Wyborcza and Bestseller, Pozytyw, Kronika Miasta Łodzi magazines.      

Since 1980, he has been a member of the Union of Polish Photography Artists (ZPAF).  In the years 1984–1985, he was a scholarship holder of the French Government at the École Nationale Louis Lumière in Paris and at the École Nationale de la Photographie in Arles. His works have been presented at numerous individual and collective exhibitions.

In appreciation of his work, he was awarded the Medal of the 150th Anniversary of Photography, ZG ZPAF (1989), the Special Award of the Warsaw Photographers' Guild (1993) and the Meritorious Culture Activist medal (1998).   

Opis

Autor
Aleksander Błoński
Język
polski i angielski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2021
ISBN
978 83 65501 87 5
Projekt graficzny i skład
Elżbieta Dul-Ledwosińska

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Spacer po lesie / Walk in...

80,00 zł

Spacer po lesie to prowokowanie i odkrywanie zbiegów okoliczności, które, pozornie nieistotne, stają się olśnieniami. Przy odrobinie szczęścia fotografia może przywoływać je jako echa doświadczonych momentów. Spacerowanie po okolicy i ciągłe powracanie w te same energetyczne i prywatne miejsca jest znakiem, że Wszechświat prowadzi z nami grę. Pozostaje pytanie kim jest twórca – projektantem wspomnień, który układa na gridzie własnych przekonań sytuacje ważne, intensywne i autentyczne? Czy może flâneur’em? Z tymi dylematami spacerowałem po Polesiu (2019-2021) – dzielnicy, w której mieszkam. Tutaj przyroda, tkanka miejska, człowiek – wszystko inaczej się przenika. Łagodniej. Wspomnienia nakładają się i rezonują… Może jestem tutaj dzieckiem, które szuka idealnego patyka?

B.T.

 

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.