Film polski współcześnie: od głównego nurtu do eksperymentu Redakcja: Marta Giec i Artur Majer

40,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

PUBLIKACJA WSPÓŁFINANSOWNA PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ

Ilość

    Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Autorzy publikacji pomagają odkryć czytelnikowi zjawisko dynamiczne i różnorodne, znajdujące się in statu nascendi, nieustannie zmieniające granice i formy, wymykające się dotychczasowym opisom i kategoriom. Pokazują tytułowe zagadnienie z różnych perspektyw, a mozaika kompetentnie opracowanych tematów tworzy całość nieoczywistą, stanowiącą zarazem zachętę do dalszych studiów nad szeroko rozumianym polskim filmem i prowokującą do zadawania pytań, co tak naprawdę to pojęcie dzisiaj oznacza.

Prof. dr hab. Piotr Zwierzchowski

Artykuły:


- Marta Giec, Artur Majer, Zamiast wstępu 

- Anna Wróblewska, Co się ogląda, czyli nowe polskie kino według widzów 

- Artur Majer, Współczesne polskie kino gatunków 

- Natasza Korczarowska, Co myśli Pan T. o piekle (PRL-u). Polskie kino

rozrachunkowe w latach 2010–2020 

- Emil Sowiński, Niechciane dziecko polskiej kinematografii. Aktorski film

dla dzieci i młodzieży w latach 2015–2020 

- Katarzyna Mąka-Malatyńska, W co i o co grają dokumentaliści? Strategie

formalne we współczesnym polskim filmie dokumentalnym 

- Hanna Margolis, Fasadowa feminizacja. Problem współczesnej polskiej

animacji krótkometrażowej realizowanej przez kobiety 

- Marta Giec, W poszukiwaniu współczesnego polskiego kina arthousowego 

- Paweł Sołodki, Polski dokumentalizm interaktywny – od web-docs po docu-games 

- Magdalena Sobocińska, Konsekwencje rozwoju nowych mediów w świetle badań

polskich uczestników kultury i zarządzających kinami 

- Michał Pabiś-Orzeszyna, Praca twórcza i eksperymenty VR. Przypadek pracowni VR/AR

Laboratorium Narracji Wizualnych PWSFTviT

- Rafał Syska, Film w przestrzeni. Kino polskie na wystawach galeryjnych i muzealnych 

Opis

Redakcja
Marta Giec, Artur Majer
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT
Rok wydania
2021
Wydanie
I
ISBN
978 83 65501 97 4

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Artyści niepokorni. Sztuka...

99,00 zł

Tom drugi publikacji obejmuje kolejny etap awangardowej łódzkiej kultury, od momentu zakończenia II wojny światowej po rok 1989, kiedy to duch „niepokornych” znalazł swój najpełniejszy wyraz w zrywie Solidarności i doprowadził do powstania niepodległej Polski, a zarazem umożliwił wielu „niepokornym artystom” równoprawną obecność w sztuce światowej.

Co Pan widzi? Różewicz...

50,00 zł

Wydawcy: Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

 

Publikacja współfinansowana z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego

Kręcone siekierą. 9 seansów...

32,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.

Kręcone siekierą. 9 seansów...

35,00 zł

„Kręcone siekierą. 9 seansów Smarzowskiego” to nie jest typowa biografia, ani wywiad-rzeka, ani hołd składany twórcy. To opowieści aktorów i członków ekip filmowych Smarzowskiego – historie z planów, z życia, anegdoty, relacje z przypadkowych spotkań, które przerodziły się w wieloletnie przyjaźnie, spostrzeżenia, które zbliżają nas do świata reżysera i rozwikłania zagadki, kim jest Wojtek Smarzowski i dlaczego kreuje w swoich filmach tak odpychającą i przerażającą rzeczywistość, a bohaterów doprowadza do granic człowieczeństwa, jakby hołdował zasadzie, że „nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej”. W książce nie brakuje też głosu samego reżysera, ale stoi on w tle za swoimi współpracownikami, ludźmi, którzy znają go najlepiej. Nie jest to więc książka mająca jednego bohatera.