Co Pan widzi? Różewicz filmowy Andrzej Sapija

50,00 zł
Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Wydawcy: Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

 

Publikacja współfinansowana z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego

Ilość

  • Condition: Nowy
  • Dostępność: 
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

Co Pan widzi? Różewicz filmowy to niezwykły portret podwójny. Punktem wyjścia dla tej książki stały się materiały do filmów o poecie, kręconych przez jej autora, znanego dokumentalistę – Andrzeja Sapiję – na przestrzeni ponad 10 lat.  Rozmowy z Różewiczem i rozmowy o Różewiczu przeplatane są tu notatkami samego reżysera. Przyglądamy się więc zarówno poecie, jak i procesowi tworzenia filmów o nim. Co więcej, książka pozwala zobaczyć twórczość Różewicza w kontekście wielu dziedzin i w spojrzeniach wielu osób. Wypowiadają się tu min.: wybitny tłumacz Karl Dedecius, historyk sztuki Mieczysław Porębski, krytyk i historyk literatury Ryszard Przybylski, aktor Wojciech Siemion, poeta Czesław Miłosz, reżyser Kazimierz Kutz. Także członkowie rodziny: żona, syn, brat. Budowana rozmowami biografia pisarza jest więc zarazem wielowątkowa,  obszerna a przy tym rzetelna i niezwykle żywa. Relacje artystyczne nieodmiennie łączą się w niej z budowaniem międzyludzkich więzi. Mamy tu także do czynienia z fascynującym obrazem pewnego etapu rozwoju polskiej kultury. Tego, na którym uważnie ważone słowa zataczały szerokie kręgi.  

Filip Bajon: „Ekstraordynaryjny pomysł Andrzeja Sapiji, by zebrać wszystkie materiały z jego peregrynacji Różewiczowskich w formę literacką, zawierzając literaturze i sprowadzając wszystkie składowe do sposobu powieści literackiej, daje efekt piorunujący. Jest to najlepsza biografia wielkiego artysty, jaką czytałem”. 

Marek Miller: „Co Pan widzi? jest znakomitym portretem poety a zarazem autoportretem reżysera. To mały traktat o budowaniu więzi pomiędzy autorem i jego bohaterem”. 

 

ANDRZEJ SAPIJA, artysta plastyk, reżyser filmowy i telewizyjny, pedagog – profesor PWSFTviT w Łodzi. 

Zrealizował ponad sześćdziesiąt filmów dokumentalnych. Znaczna ich część poświęcona jest kulturze, sztuce i wybitnym artystom (m.in.: Tadeuszowi Różewiczowi, Tadeuszowi Kantorowi, Magdalenie Abakanowicz, Romanowi Opałce, Wojciechowi Fangorowi, Kazimierzowi Karabaszowi). Wiele filmów podejmowało  tematykę historyczną (np. Jagiellonowie, Polskie Państwo Podziemne, Powstanie Warszawskie… 60 lat później, Z pokolenia na pokolenie).
Autor ośmiu spektakli dla Teatru Telewizji. 
 

 

 

 

 

 

 

Opis

Autor
Andrzej Sapija
Wydawca
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi
Rok wydania
2021
ISBN
978 83 65501 94 3, 978 83 65892 87 4
Liczba stron
236
Oprawa
twarda
Projekt graficzny i skład
Maciej Buszewicz

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Reading Film, Magnus von...

31,00 zł

M. von Horn, K. Kjeldsen,  new arrival. This is another publication in a series of film analyses written by practitioners. Magnus von Horn and Kirk Kjeldsen award winning film makers reveal the secrets of their film-making art.

M. von Horn, K. Kjeldsen, Reading Film nowość. Kolejna pozycja z serii analiz filmowych napisanych przez praktyków. Magnus von Horn i K. Kjeldsen, to wykładowcy Szkoły  i nagradzani filmowcy. Reading... zdradzają tajniki swojego filmowego warsztatu. 

Kultura produkcji filmowej:...

49,00 zł

Prawo, psychologia i historia to tylko niektóre nauki wkraczające na teren filmoznawstwa w ramach paradygmatu kultury produkcji filmowej. Przygotowując niniejszą publikację, redaktorzy mieli na uwadze potrzebę zachowania różnorodności metod badawczych, dlatego artykuły w niej zawarte dotyczą czasami bardzo odmiennych zagadnień. Autorzy niniejszego tomu, pisząc o rynku filmowym, pogłębiają go – i robią to w bardzo różnym stylu. Książka zawiera dwadzieścia dwa teksty o naukowej proweniencji, jedne są bardziej badawcze, inne eseistyczne, jeszcze inne problemowe czy – jak kto woli – teoretyczne. Zestawieni zostali różni autorzy, z różnymi zainteresowaniami naukowymi, z różnych ośrodków badawczych, na różnym etapie naukowej kariery. Każdy zatem artykuł będzie nieco odmienny od kolejnego.