Praca nad rolą + Żyć i grać + Szacunek dla aktorstwa + Trening fizyczny aktora

150,00 zł

Zamiast 194,00 zł

Brutto Dostawa nie wliczona Wysyłka: 1 do 3 dni

Pakiet aktorski II

Ten pakiet zawiera

Szacunek dla aktorstwa
45,00 zł
x 1
Żyć i grać. Techniki dla aktora
57,00 zł
x 1
Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu
60,00 zł
x 1
Praca nad rolą
32,00 zł
x 1
Ilość

  • Condition: Pakiet
  • Dostępność:  dostępny
  • Bezpieczne płatności Bezpieczne płatności
  • Szybka wysyłka Szybka wysyłka
  • Polityka zwrotów Polityka zwrotów

1. "Praca nad rolą" Anna Sarna, Ireneusz Czop

Dwa teksty opisujące pracę nad rolą:
Anna Sarna – „Spotkania”
"Rozprawa Anny Sarny o jej pracy nad rolą Kyry Hollis w spektaklu „Prześwit” Davida Hare’a w reżyserii Jacka Orłowskiego w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi ze wszech miar budzi uznanie. Autorka bowiem swoje doświadczenia aktorskie umieściła – jakże słusznie – w szerokim kontekście filozoficznym i etycznym. Inspirację w pierwszym rzędzie stanowiła książka Józefa Tischnera „Filozofia dramatu”. Na jej podstawie Anna Sarna zastanawia się nad obecnością człowieka w dramacie. Jednocześnie na użytek swego doświadczenia aktorskiego przekształca Tischnerowskie „otwarcie” na „spotkanie”, aby tą drogą dojść do najistotniejszego sensu teatru. Bo właśnie w teatrze kondensuje się nie tylko esencja życia, ale następuje niemal mistyczne spotkanie wszystkich uczestników dramatu, zarówno tych na scenie, jak i tych na widowni".

Ireneusz Czop – „Stan zerowy”
"Dawno nie spotkałam się z tak osobistym, bo przekraczającym granice doświadczenia artystycznego wyznaniem. Wyznaniem aktora, który w poszukiwaniu scenicznej prawdy podąża drogą wielkich mistrzów zarówno w kręgu teatru europejskiego (Peter Brook) jak Dalekiego Wschodu (Zeami Motokiyo). I co najważniejsze, te fascynacje nie są tylko wyrazem mód wstrząsających (i rozwijających) sztukę aktorską XX wieku. Nie są wyłącznie poszukiwaniem „aktora doskonałego”. Dla Ireneusza Czopa to droga – poprzez stosowanie różnych technik kształcących głos, oddech, ciało – do samodoskonalenia duchowego. Przecież sztuka aktorska jest najbardziej człowieczą ze wszystkich sztuk! Nie darmo Czop zatytułował swoje medytacje – „Stan zerowy”. Ten „stan” objaśnia jako „przestrzeń, w której wszystko się może zdarzyć”. I dodaje: „A idealną sytuacją jest całkowite zawierzenie, że wszystko, co w danej chwili przychodzi, jest działaniem”. Odnosi się to oczywiście do „rozczytywania logicznego i emocjonalnego” roli. To „rozczytywanie” przez Czopa Szekspirowskiego „Makbeta”, Clinta w „Blasku życia” Rebeki Gilman czy Męża w „Lwie na ulicy” Judith Thompson (w inscenizacjach Mariusza Grzegorzka) polega nie tylko na opisie „strukturalnych działań”, ale na wskazaniu głównego imperatywu rządzącego postaciami (strach, nawiedzenie, geometria).  W tym dążeniu Ireneusz Czop ma odwagę przyznać się do osobistych wahań, niepokoju, nawet rozpaczy".

fragm. recenzji prof. dr hab. Anna Kuligowska-Korzeniewska

2. "Trening fizyczny aktora" Tomasz Rodowicz, Małgorzata Jabłońska, Elina Toneva, Adrian Bartczak, Adam Biedrzycki

Współczesny język teatru wymaga od aktora uruchomionego, świadomego i myślącego ciała. Ciało nie jest narzędziem, obiektem, nośnikiem, sprzymierzeńcem czy antagonistą. Gdy przestajemy je oddzielać od siebie, utożsamiamy z samym sobą, wtedy ciało i umysł stają się jednością i uzyskujemy dostęp do pełni władz kreatywnych w procesie twórczym - z tych założeń wyszli autorzy publikacji - Tomasz Rodowicz, Małgorzata Jabłońska, Elina Toneva, Adrian Bartczak i Adam Biedrzycki.

Książka "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu" powstała na bazie doświadczenia i warsztatu autorów – aktorów Teatru CHOREA, trenerów, tancerzy, teatrologów oraz ich czteroletniej współpracy ze studentami wydziału aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Jest ona opracowaniem treningu, który może być praktykowany zarówno przez zaawansowanych, jak i początkujących aktorów oraz zespoły teatralne. Stopniowana trudność opisanych w niej ćwiczeń, szczegółowe instrukcje ich wykonania i bogaty materiał ilustracyjny w postaci zdjęć i filmów pozwolą każdemu, kto zdecyduje się na systematyczną pracę ze swoim ciałem, zagłębić się w fascynujący proces odkrywania możliwości budowania komunikatu scenicznego poprzez działanie fizyczne.

3. "Szacunek dla aktorstwa" Uta Hagen

"Uta Hagen po piętnastu latach pracy pedagogicznej napisała Szacunek dla aktorstwa. Talentu nikt nie nauczy, ale wszystko co może talentowi pomóc i wszystko, co ważne dla każdego aktora można znaleźć w tej książce. [...] Dobrze się stało, że teraz także my będziemy mogli czerpać z tej ważnej książki - jednej z najlepszych książek o aktorstwie, jakie napisano w ostatnim stuleciu - i stracimy powód, by zazdrościć Amerykanom, którzy od dwóch pokoleń korzystają ze skutecznej metody i mądrej wizji Uty Hagen". - Słowo od tłumacza, Mariusz Orski"Szacunek dla aktorstwa nie jest grubą książką. Przy odrobinie szczęścia przeczytanie jej zajmie wam resztę życia". - Przedmowa, David Hyde Pierce

4. "Żyć i grać. Techniki dla aktora" Jack Garfein

Autor książki, Jack Garfein - reżyser, producent, pisarz i nauczyciel od lat związany z The Actors Studio. Prowadził i nadal prowadzi, głównie w Los Angeles, Nowym Jorku i Paryżu, regularne zajęcia z adeptami sztuki aktorskiej i reżyserii. Przez lata doskonalił swoją metodę uczenia tego, co w aktorstwie uznał za najważniejsze - naturalności. Jako osiemdziesięciolatek postanowił, że czas już podsumować i zebrać doświadczenia. Owocem tych zbiorów jest właśnie książka "Żyć i grać".

"Poleganie na natchnieniu i wizji bliższe jest naszemu sercu niż praca u podstaw. Wielu naszym artystom słowa takie, jak "technika", "trening" czy "warsztat" po prostu brzydko pachną. Teatr to sztuka, a nie rzemiosło czy sport - powiadają. Zastanawiam się, jak przyjmą to, o czym pisze Garfein. Bo to co on głosi, jest podejścia wschodniego przeciwieństwem. To model zachodni, oparty na wartościach i systemie judeochrześcijańskim, protestanckim wręcz, bazujący na warsztacie, na profesjonalizmie, który nie jest sprawą natchnienia, tylko efektem żmudnej ciężkiej pracy. (...)" Fragment ze Wstępu Mariusza Orskiego

Opis

Autor
Jack Garfein
Język
polski
Wydawca
PWSFTviT

Podobne produkty

(16 innych produktów w tej samej kategorii)

Trening fizyczny aktora. Od...

60,00 zł

Książka "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu" powstała na bazie doświadczenia i warsztatu autorów – aktorów Teatru CHOREA, trenerów, tancerzy, teatrologów oraz ich czteroletniej współpracy ze studentami wydziału aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi.

Podstawy gry aktorskiej

49,00 zł

Podstawy gry aktorskiej

Seria: Techniki aktorskie
Tytuł oryginału: Grundlagen der Schauspielkunst by Margarete Schuler, Stephanie Harrer
Autorzy: Margarete Schuler, Stephanie Harrer
Tłumaczenie/glosariusz/suplement: Grażyna Kania